fredag den 8. februar 2013

Firserne med et twist

Neon her og der og alle vegne. Hvis jeg måtte, skulle jeg have fat i noget neon. Og helst den pink/orange slags. Vil ha. Må ha. N U.

Og så alligevel ikke. Det bugner med neon. Alle butiksvinduer i Latinerkvarteret er hyldet ind i neon. Kvinderne har viklet neon om halsen og så sent som i morges gik jeg forbi en nyåbnet frisør der var neon.

Det er som at træde ind i en tidslomme. Tilbage til firserne (endnu engang). Hvorfor er det moden altid har renæssancer. Er det ikke noget med at tøj eller en trend ligger i dvale i syv år for så at springe ud i fuldt flor igen? Dvs. at mine Harley Davidson gamacher bliver moderne igen om tre år. (Og at de så har været moderne 2 gange siden jeg dansede rundt i dem i halvfemserne). Pis osse at de røg på Genneren i slut-halvfemserne.

Men nu er det neon (igen). Garanteret med et lille twist. Og hvor er jeg glad for jeg ikke skal bekymre mig om det. Jeg hopper for en gangs skyld ikke med på alskens mode, men holder mig til det der nu er at finde i klædeskabet. Som fx den her cardigan fra Edith og Ella.

Blå cardigan med røde agern fra Edith og Ella

Ingen kommentarer:

Send en kommentar