onsdag den 6. februar 2013

Dagens cardigan

Købte den for et par år siden. Det var et impulskøb. Den hang i et vindue i en butik på Store Torv i Aarhus (ja, jeg skriver Aarhus med Aa). Jeg gik ind i butikken, hen til ekspedienten og bad om trøjen i vinduet. Jeg prøvede den ikke. Det gad jeg ikke. Det tog sammenlagt fem minutter.

Da jeg kom hjem røg den ind i skabet. Der lå den et stykke tid. (Som så ofte, når der købes nyt). Da jeg en dag ville have den på havde den på mærkværdigeste vis fået et stort hul i sygningen på skulderen. Ind i skabet med den igen.

Jeg kan ikke sy. Jeg kan ikke engang lappe. Derfor gik der en del tid før jeg fik cardiganen syet sammen (min mor). Og pludselig huede cardiganen mig ikke længere. Der er jo dødningehoveder på FGS. Kan kvinde på 33 godt rende rundt med dødningehoveder på tøjet. Blev lidt forvirret (stilforvirret) og smed cardiganen tilbage i skabet.

I dag er den på. Det er køligt i lejligheden. Jeg er på barsel og har det meste af tiden kikset tøj på. Hey, måske bliver jeg helt glad for den i dag.

Cardigan med dødningehoveder fra Knit & Co.

4 kommentarer:

  1. Aaahh huller i tøjet, knapper der er faldet af... de kan sende de flotteste stykker tøj i langvarig glemsel.

    P.S. Sej cardigan!

    P.P.S. Det er din fredags morgenmadsdate, der skriver :-)

    SvarSlet
  2. Den ene eller den anden? Har jo to x morgenmadsdate, og endda med to x smukke tøser.

    SvarSlet
  3. Hende med maven :-)

    SvarSlet
  4. :) så ved jeg hvem det er.

    SvarSlet