fredag den 24. januar 2014

I love you Marc

Tiden går. Den går alt for hurtig. Jeg har nu været genfødt shopper en uge. Jeg har været i Barcelona (og shoppet - dog shoppede jeg ikke i Barcelona, men i transit i Amsterdam. Lad aldrig en tømmermandsramt kvinde gå alene rundt i Amsterdam Lufthavn - jeg siger jer, det er økonomisk idioti, hvis man ikke er målrettet (det var jeg nu). Skriv jer det endelig bag øret.)

Men jeg forestiller mig, interessen for mit første køb, efter et år som non-shopper, er stor. Derfor vil jeg lette for låget, og afsløre, at købet var en taske. Og nej. Ikke Mulberry, men Marc Jacobs. Et ganske fint og tilfredsstillende køb - så absolut.

Grunden til at designeren blev skiftet ud i sidste øjeblik skyldes at de i Schiphol, Amsterdam ikke sælger Mulberry. Skuffelsen stod malet i ansigtet på den lettere rastløse og småsvedende tømmermændsramte kvinde, der fluks drejede om på hælen, efter ekspedientens kølige Mulberry-afvisning, gik målrettet hen til taskehylden og flåede den lille sorte Marc Jacobs ned i favnen, hvorefter hun på et splitsekund indhalerede en cigaret i Sportsbaren.

Jeg tog hul på bylden. jeg shoppede, og det var fantastisk. Jeg fik ikke dårlig samvittighed. Til gengæld nød jeg at købe en lækker og yderst brugbar ting til mig selv. Og indtil nu har tasken været dagligt i brug. jeg er simpelthen vild med den.

Dette er dog ikke ensbetydende med, at jeg ikke skal have en Mulberry. Jeg har besluttet mig for at købe en par nødvendige ting nu, og så gå i fortsat købestop et halvt år fra februar, for at godtgøre købet af endnu en taske.

Og som det ser ud nu, så skal jeg have købt følgende den kommende tid:

- Sorte/grå jeans. (Sidste par revnede i går)
- Vinterstøvler med det vildeste for
- Opdateret løbetøj - det er så rasende koldt pt.

Og jo ... to tasker er også nødvendigt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar