fredag den 21. juni 2013

Kærestetid inkl. fadøl og musik

Var på festival i weekenden. Northside i Aarhus. Det var fantastisk. Tre dage udelukkende med kolde fadøl, kæreste i favnen og god musik.

Ungerne blev kørt til Ebeltoft fredag morgen (med bus vel at mærke, da vi af økonomiske årsager har sparet på bil og i stedet investeret i en ladcykel). De skulle være der til mandag. Ingen problemer for ældstebarnet, der har stor erfaring ud i pasningens kunst. Mindstebarnet derimod har aldrig overnattet ude, så tre dage inkl. overnatning i svigerforældrenes seng gav mig en del nervøse trækninger. Men de kolde fadøl, musikken og alenetid med kæresten overvandt trækningerne.

Og nu har jeg altså bare verdens bedste svigerforældre. De favner, elsker og kysser mine børn. De er af den slags, der savner deres børnebørn, hvis de ikke ser dem minimum hver 14. dag. De nyder alenetiden med ungerne. De har så meget overskud til de unger - det er helt utroligt. Og selvfølgelig gik det forrygende. Ungerne var glade. Mindstebarnet sov igennem (det gør han så ikke herhjemme) og svigerforældrene var trætte på den gode måde.

Og vi var trætte. Glade og høje på festivalstemning hentede vi børnene mandag morgen. Vi var aldeles ikke udhvilede, men vi glædede os til at hænge ud med ungerne igen.

Festivalen i kroppen er først ved at fortage sig nu. Jeg glæder mig allerede til næste Northside. Til endnu tre dage med kæreste, gode venner og masser af øl. Og mon ikke svigerforældrene til den tid igen står med favnen åben og tager imod de to krudtugler fra Aarhus?

Ps. Indlægget skulle egentlig have handlet om det jeg IKKE købte på festivalen. Jeg fik dog en Portishead T-shirt af kæresten i protest, fordi jeg valgte at høre den skønne Rasmus Walter i stedet for at høre hovednavnet (Portishead). Men hey, har allerede brugt den flittigt til løb.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar