lørdag den 25. maj 2013

Mit liv som ledig

Stilstand. Schys, kan I høre, hvor stille her er? På bloggen. Komplet Tavshed.

Det er ved at være dage og næsten uger siden jeg sidst skrev indlæg på bloggen. Jeg er stadig nonshopper. Jeg er stadig ved at rydde op i klædeskabet og jeg er stadig ledig ... Og netop fordi jeg nu officielt er ledig og ikke længere på barsel, sløses der med bloggen. Min primære tid går med at være ledig. Jeg skriver ansøgninger, søger stillingsopslag, netværker en masse, render til møder ved a-kassen og i Jobcentret - det er hårdt at være ledig.

Jeg kan lide at holdes og holde mig selv i gang. Jeg kan lide at have en plan og vide hvad jeg skal give mig til. Jeg elsker struktur og er enormt krakilsk med kalenderopdatering, små noter og flueben. Og som ledig er der nok af små petitesserytteriske påmindelser, der ikke må forglemmes - og jeg elsker det. Elsker at klikke ind på Jobnet og trykke på den famøse "jeg har tjekket mine jobforslag-knap", elsker at gå på Selvbetjeningen og booke et møde og elsker især at sidde til møde med a- kassen og snakke om mig og alle mine muligheder. 

Men, jeg har også kun været ledig i halvanden uge. Om to måneder ser det helt anderledes ud. Jeg ved jeg bliver desperat, mild depressiv og en smule stresset, hvis der går alt for længe inden jeg får et job. Jeg kender mig.

Netop derfor er det så vigtigt for mig at være aktiv, sætte mine flueben, endevende alle mine muligheder og få mig et job - drømmejobbet.

Når jobbet er landet håber jeg på tid (læs: overskud) til at blogge om købestop igen. Det er jo skide sjovt at nonshoppe.

Bær over med mig og hav tålmodighed. 

Ps: var på Loppis søndag. Skøn oplevelse. Købte kun til børnene og lidt til kæresten. Mere om det i næste indlæg.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar