søndag den 1. september 2013

Vi er optimister og klar til at gå vinteren i møde

Er i gang med at rydde op og sortere ud i børnenes efterår- og vintergarderobe. Det er i dag officielt første efterårsdag og jeg vil i år forsøge at være bare en lille smule på forkant. 

De seneste tre år har vinteren i Sølystgade været kaotisk. Vi er typerne, der ikke har styr på, hvor vinterstøvlen, handsken og den varme undertrøje er om morgenen. Vi stresser, vi skændes og kaster børnene i et ukoordineret farveorgie af klæder, der hverken passer eller er varme. Blev engang kaldt hippiemor i ældstebarnets vuggestue fordi han blev afleveret i en orange og en grøn strømpe. Pædagogen mente det med garanti som et kompliment. Jeg mente det var aldeles utjekket. Det er jo ikke fordi jeg er hippie. Det er jo fordi jeg ikke har styr på noget som helst (når det gælder ungernes klæder).

Men i år skal det være anderledes. I år har jeg tømt, foldet sammen og lagt tilbage i skuffen. Jeg har købt sokker og lange bukser. Mormor har strikket og veninde har leveret arvegods. Regntøjet er lagt frem til at tage med i institution i morgen. Det samme er hjemmesko og vanter. Ja, vi er klar. 

Jeg er optimist, men jeg er også realist. Vinteren er lang. Morgenerne er tidlige og korte. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar